Data publikacji: 3 marca 2025
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ K.PL
POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
§ 1.
- Niniejszy Regulamin reguluje zasady świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej https://k.pl/ przez KORBANK Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000369746, NIP 8942641602, REGON 932239691, o kapitale zakładowym 493 662,00 PLN – w całości wpłaconym. KORBANK zastrzega sobie możliwość wprowadzania odrębnych regulaminów dla poszczególnych usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej https://k.pl/ i udostępniany jest także przed zawarciem Umowy.
-
Dane KORBANK do kontaktu z Klientem:
- adres KORBANK: ul. Fabryczna 16K, 53-609 Wrocław,
- adres e-mail KORBANK: kontakt@k.pl,
- anumer telefonu KORBANK: +48 71 712 77 77,
Klient może porozumieć się telefonicznie z KORBANK w godzinach: 08:00 – 18:00.
§ 2.
Terminy użyte w niniejszym Regulaminie i pisane wielką literą oznaczają:
- Akt o usługach cyfrowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE;
- Awaria – nieprawidłowość w świadczeniu Usługi przez KORBANK, skutkująca przerwą w jej świadczeniu lub istotnym obniżeniem jej jakości;
- Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo uznanych za wolne od pracy;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która jest stroną umowy z KORBANK lub ubiega się o jej zawarcie;
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonujący z KORBANK czynności prawnej (np. zawarcia, zmiany lub rozwiązania umowy) niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową albo zawierający z KORBANK umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- KORBANK – KORBANK Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia - Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000369746, NIP 8942641602, REGON 932239691, o kapitale zakładowym 493 662,00 PLN – w całości wpłaconym;
- Panel Klienta – oprogramowanie udostępniane przez KORBANK poprzez Stronę internetową po zalogowaniu się, na podstawie indywidualnej nazwy (loginu) i hasła podanych przez Klienta, pozwalające Klientowi na samodzielne zarządzanie i konfigurację Usługi oraz kontakt z KORBANK;
- Produkty Podmiotów Zewnętrznych – produkty (system operacyjny, licencja, aplikacja, firewall, komponenty sprzętowe itp.) opracowane, posiadane lub dostarczone przez podmiot zewnętrzny, które KORBANK udostępnia Klientowi w ramach Usługi;
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną k.pl;
- Siła wyższa – zewnętrzne zdarzenie niezależne od Stron, niemożliwe lub istotnie utrudnione do przewidzenia i do zapobieżenia, takie jak m.in. wojny, katastrofy naturalne, strajki oraz akty wydane przez organy władzy publicznej;
- Specyfikacja Usługi – opis właściwości i funkcjonalności poszczególnej Usługi, takich, jak np.: czas trwania Umowy (okres rozliczeniowy), moment rozpoczęcia świadczenia Usługi, parametry techniczne, warunki sprzętowe. Specyfikacja Usługi jest udostępniana Klientom (i) na etapie zamawiania danej Usługi, oraz (ii) jako informacja zamieszczona w Panelu Klienta. KORBANK zastrzega, że dla niektórych Usług może nie być tworzona Specyfikacja Usługi.
- Strona – związani Umową Klient albo KORBANK, łącznie zwani Stronami;
- Strona internetowa – serwis KORBANK umieszczony w sieci Internet pod adresem https://k.pl/;
- Treść Cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, np. programy komputerowe, pliki, aplikacje lub teksty;
- Trwały nośnik – papier lub poczta elektroniczna, w tym także dołączony do niej elektroniczny plik formatu PDF;
- Umowa – umowa o świadczenie Usługi zawarta pomiędzy Klientem a KORBANK; integralną część Umowy stanowi Regulamin;
- Umowa zawarta na odległość – Umowa zawierana z Konsumentem bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron, przy wykorzystaniu wyłącznie środków porozumiewania się na odległość, w szczególności podpisu elektronicznego lub formularza elektronicznego;
- Urządzenie końcowe – urządzenie Klienta, w szczególności komputer lub router, przeznaczone do korzystania z Usług i spełniające wymagania określone w Specyfikacji Usługi;
- Usługa Cyfrowa – usługa pozwalająca Konsumentowi na: (i) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, (ii) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, (iii) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej;
- Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez KORBANK, określone w Specyfikacjach Usług;
- Zamówienie – zaakceptowane przez KORBANK oświadczenie woli Klienta składane za pomocą interaktywnego formularza i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy; treść Zamówienia zapisana jest w Panelu Klienta i stanowi integralną część Umowy.
§ 3.
- Korzystanie z Usług wymaga stosownych Urządzeń końcowych, korzystających z sieci Internet za pośrednictwem aktualnej przeglądarki internetowej, dostępu do energii elektrycznej oraz zdalnego połączenia (przez sieć Internet lub sieć prywatną), dostosowanego do Specyfikacji Usługi. Klient jest odpowiedzialny za ich zapewnienie i ponosi związane z tym koszty. W niektórych wypadkach może być konieczne zaakceptowanie plików Cookies. Przesyłanie plików na serwer i z serwera jest uwarunkowane przepustowością posiadanego łącza internetowego.
- Sieć Internet nie jest wolna od ryzyka związanego z dysfunkcjonalnością rozwiązań technicznych (m.in. zawodność połączeń, przerwy w działaniu) i narażona na zagrożenia bezpieczeństwa będące poza kontrolą KORBANK, w szczególności korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Klienci zobowiązani są stosować odpowiednie środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
- Informacje o tym, jak działają Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe oraz jak są zabezpieczone, a także o tym, jak współpracują z danymi komputerami i danym oprogramowaniem, znajdują się w Specyfikacji Usługi.
-
KORBANK zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym się posługuje, umożliwiając nieodpłatnie Klientowi, gdy wymaga tego właściwość Usługi:
- korzystanie przez Klienta z Usługi w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na Usługę, w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonej Usługi,
- jednoznaczną identyfikację Stron Umowy oraz potwierdzenie faktu złożenia oświadczeń woli i ich treści, niezbędnych do zawarcia przy wykorzystaniu środka komunikacji elektronicznej Umowy.
- KORBANK zastrzega sobie prawo do przeprowadzania prac modernizacyjnych, aktualizacji oraz regularnych konserwacji programów komputerowych i systemów technicznych umożliwiających świadczenie Usług.
- Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień Umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji na Trwałym nośniku w przyszłości następuje poprzez zachowanie treści Zamówienia oraz dowodu zakupu (faktury) w Panelu Klienta oraz wysłanie na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenia przyjęcia Zamówienia.
- KORBANK nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Klient poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy, jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
- KORBANK może przy wykonywaniu zobowiązań wynikających z Umowy posługiwać się podmiotami trzecimi, a Usługi mogą zawierać Produkty Podmiotów Zewnętrznych. Klient korzysta z Produktów Podmiotów Zewnętrznych na swoją własną odpowiedzialność, zgodnie z postanowieniami Umowy i upewnia się, że są one dostosowane do jego potrzeb i celów, dla których są używane. KORBANK nie ponosi odpowiedzialności za Produkty Podmiotów Zewnętrznych i nie udziela na nie żadnych gwarancji. Mogą one zawierać, między innymi, błędy techniczne, luki w zabezpieczeniach, niekompatybilności lub niestabilności. Produkty Podmiotów Zewnętrznych podlegają regulaminom/warunkom dotyczącym Produktów Podmiotów Zewnętrznych, które mogą ulec zmianie w dowolnym momencie, za co KORBANK nie ponosi odpowiedzialności.
§ 4.
- Warunkiem złożenia Zamówienia oraz zawarcia Umowy jest akceptacja przez Klienta treści Regulaminu.
- Korzystanie z Usług wymaga posiadania dostępu do Panelu Klienta.
-
Rejestracja Panelu Klienta na Stronie internetowej jest bezpłatna i wymaga następujących działań:
- Klient powinien wybrać zakładkę „Panel”, a następnie „Zarejestruj się w serwisie” i wypełnić formularz rejestracji, podając określone dane (adres e-mail i hasło) i składając oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu i Polityki prywatności oraz (opcjonalnie) w sprawie zgody marketingowej;
- Na adres poczty elektronicznej Klienta, podany przez niego podczas rejestracji Panelu Klienta, przesłany zostanie link dający możliwość weryfikacji; celu zakończenia procedury rejestracji Panelu Klienta należy kliknąć w wysłany link aktywacyjny, potwierdzając dokonaną czynność rejestracji;
- Logowanie do Panelu Klienta polega na podaniu adresu poczty elektronicznej Klienta oraz hasła, ustalonego przez Klienta. Hasło ma charakter poufny i nie powinno być nikomu udostępniane.
- Panel Klienta daje Klientowi możliwość wprowadzenia lub zmiany danych, dokonywania lub kontroli Zamówień, przeglądania historii Zamówień oraz kontaktu z KORBANK.
- Klient może zwrócić się o zamknięcie swojego Panelu Klienta, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, wysyłając zgłoszenie pisemnie lub elektronicznie do KORBANK na adresy podane w § 1 ust. 3 Regulaminu. Zamknięcie nastąpi po zakończeniu i opłaceniu wszystkich Usług przypisanych do Panelu Klienta.
ZAWARCIE UMOWY
§ 5.
- Ceny podane na Stronie internetowej są podane w polskich złotych i są cenami netto (w szczególności nie uwzględniają podatku VAT). Znajdujące zastosowanie podatki zostaną dodane do ceny Usług i uznane za należne od Klienta, przy czym nie będą one uznane za zmianę ceny. W przypadku braku specjalnego zastrzeżenia ceny Usług obejmują koszt nabycia licencji i praw do korzystania z narzędzi i oprogramowań używanych przez KORBANK i/lub udostępnianych Klientowi przez KORBANK w ramach Usług (w tym Produktów Podmiotów Zewnętrznych). Do Klienta należy nabycie i wypełnienie wszystkich obowiązków w odniesieniu do licencji i praw użytkowania niezbędnych do korzystania z Usług.
- Umowa zawierana jest przy wykorzystaniu środka komunikacji elektronicznej w postaci elektronicznego formularza Zamówienia dostępnego w Panelu Klienta. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. W zależności od decyzji KORBANK, Umowa może być również zawarta w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej.
-
Klient składając Zamówienie potwierdza, że:
- dane podane w Zamówieniu są zgodne z prawdą,
- niezwłocznie uiści cenę za Usługi, na warunkach wskazanych w Zamówieniu,
- zapoznał się z Regulaminem i Polityką Prywatności i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
-
Bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia KORBANK umożliwia Konsumentowi dostęp do następujących informacji:
- główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia (Specyfikacja Usługi) oraz sposób porozumiewania się z Konsumentem,
- łączna cena Usługi wraz z podatkami, w tym płatności należne w jednym okresie rozliczeniowym,
- czas trwania Umowy,
- minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą przyjęcia oferty KORBANK przez Klienta, poprzez uiszczenie należności wskazanych w Zamówieniu we wskazanym tam terminie. Właściwy dokument księgowy zostanie wystawiony i doręczony Klientowi zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa. W braku przyjęcia oferty KORBANK, rozumianego jako nieuiszczenie należności, o których mowa powyżej, Umowa nie zostaje zawarta.
-
Bezpośrednio po złożeniu Zamówienia, KORBANK udostępnia Klientowi na Trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia Umowy, wskazujące:
- Usługę objętą Zamówieniem,
- w przypadku Konsumentów, gdy przedmiotem Umowy jest dostarczenie Treści Cyfrowych, potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie Treści Cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy.
- Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy to czas obowiązywania Umowy, tj. dokonania zapłaty i korzystania z Usługi.
- Z promocyjnych warunków zawarcia Umowy nie może skorzystać Klient, który nie dokonał płatności w okresie obowiązywania promocji, albo – zgodnie z decyzją KORBANK – wcześniej zawartą z KORBANK umowę wykonywał w sposób nienależyty.
- Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta zawarte są w pouczeniu o prawie odstąpienia, stanowiącym załącznik do Regulaminu.
-
Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do niektórych Umów, tj.:
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli KORBANK wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez KORBANK utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
- o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli KORBANK rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez KORBANK utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
§ 6.
-
KORBANK uzależnia zawarcie Umowy od podania danych niezbędnych do jej zawarcia oraz prawidłowego wykonywania, a mianowicie:
-
w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną następujące dane:
- imię i nazwisko,
- adres zamieszkania,
- adres poczty elektronicznej;
-
w przypadku Klienta niebędącego Konsumentem znajdujące odpowiednie zastosowanie dane wskazane w pkt 1 oraz następujące dane:
- firma, pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza,
- adres (w tym kraj) siedziby,
- numer NIP lub numer VAT UE.
-
w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną następujące dane:
- KORBANK może również przetwarzać inne dane Klienta, które nie są niezbędne do świadczenia Usług, za zgodą Klienta.
- Przed zawarciem Umowy oraz w dowolnym czasie jej obowiązywania, KORBANK zastrzega sobie prawo do sprawdzenia dokładności przekazanych danych i poproszenia o dokumenty potwierdzające. W przypadku podania niekompletnych, nieprawdziwych (np. przypadkowe znaki z klawiatury) lub fałszywych danych, KORBANK ma prawo odmówić zawarcia Umowy lub zawiesić świadczenie Usługi na zasadach określonych w § 16 Regulaminu.
§ 7.
- Jeżeli Specyfikacja Usługi nie stanowi inaczej, KORBANK zobowiązuje się rozpocząć świadczenie Usługi w terminie nie dłuższym niż 30 dni od zawarcia Umowy.
- Na wyraźne żądanie Konsumenta KORBANK może rozpocząć świadczenie Usługi (o ile będzie to technicznie możliwe) przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie od Umowy, do czego uprawniony jest Konsument na mocy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku określonym w zdaniu pierwszym, Konsument utraci prawo odstąpienia od Umowy z chwilą jej pełnego wykonania, na zasadach wskazanych w § 5 ust. 10 powyżej. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania, o którym mowa w zdaniu pierwszym, przed pełnym wykonaniem Umowy, będzie zobowiązany do zapłaty należności za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia, obliczanej proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem wynikającej z Umowy ceny.
- W przypadku przystąpienia przez KORBANK do świadczenia usługi polegającej na udostępnieniu serwera dedykowanego wraz z parametrami technicznymi wybranymi przez Klienta, w szczególności wykonania przez KORBANK czynności związanych z konfiguracją serwera, w razie skorzystania przez Klienta z prawa odstąpienia od Umowy, zobowiązany będzie on do zapłaty opłaty instalacyjnej w kwocie 300 zł (słownie: trzysta złotych) netto, płatnej w terminie 7 dni od daty skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy.
§ 8.
- Umowa może zostać zawarta wyłącznie na czas oznaczony, wskazany w treści Zamówienia, stanowiący okres rozliczeniowy dla danej Usługi, z zastrzeżeniem przypadku, gdy indywidualnie ustalone pomiędzy KORBANK a Klientem niebędącym Konsumentem postanowienia Umowy przewidywać będą zawarcie Umowy na inny okres niż okres rozliczeniowy.
- KORBANK wysyła Klientowi, na jego adres poczty elektronicznej wskazany w Panelu Klienta, zawiadomienie o zbliżającym się upływie czasu obowiązywania Umowy, na co najmniej 7 dni przed jego upływem, w celu zapewnienia ciągłości świadczenia Usługi. W przypadku, gdy dotrzymanie terminu, o którym mowa w niniejszym ustępie, nie jest możliwe, KORBANK wyśle przedmiotowe zawiadomienie w możliwie niezwłocznym terminie.
- Do zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, KORBANK załączy informację o możliwości zawarcia Umowy na kolejny czas oznaczony. Zawarcie kolejnej Umowy odbywa się na warunkach (w tym finansowych) obowiązujących w momencie złożenia oferty przez KORBANK, możliwe zatem, że bez uwzględniania jakichkolwiek promocji czy rabatów. Umowa na kolejny czas oznaczony, obowiązujący od dnia następującego po upływie czasu trwania dotychczasowej Umowy, zostaje zawarta w drodze przyjęcia przez Klienta oferty KORBANK, poprzez uiszczenie należności w sposób określony w ofercie. KORBANK może dopuścić zawarcie kolejnej Umowy na czas oznaczony po upływie bieżącego terminu obowiązywania Umowy, w przypadku, gdy przechowuje jeszcze dane elektroniczne Klienta, w szczególności dane Klienta będącego Konsumentem na zasadach określonych w § 23 ust. 6 Regulaminu, jednakże zawarcie kolejnej Umowy nastąpi wówczas z mocą obowiązującą od dnia następującego po upływie czasu trwania dotychczasowej Umowy i z zobowiązaniem uiszczenia należności od dnia następującego po upływie czasu trwania dotychczasowej Umowy.
- KORBANK nie ponosi odpowiedzialności za skutki niezawarcia przez Klienta Umowy na kolejny czas oznaczony.
PŁATNOŚCI
§ 9.
- Klient jest zobowiązany do wniesienia opłaty należnej za wybraną Usługę, zgodnie z informacją o cenie zamieszczoną w Panelu Klienta w momencie składania Zamówienia.
- Opłaty należne są z góry. Zasady płatności dla poszczególnych Usług, w tym okresy rozliczeniowe, określa Specyfikacja Usługi. Szczegółowe zasady płatności dla konkretnej Umowy z Klientem mogą zostać określone przez KORBANK, w przypadku zawierania Umowy w inny sposób niż poprzez formularz Zamówienia w Panelu Klienta.
- Klient może wybrać spośród metod płatności wskazanych przy składaniu Zamówienia, świadczonych za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przelewy24 przez operatora PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisanego do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Klient nie ponosi kosztów związanych z realizacją płatności.
- Rozliczenie płatności odbywa się za pośrednictwem serwisu płatności elektronicznych, co oznacza, że środki z tytułu zapłaty trafiają najpierw na rachunek bankowy operatora systemu płatniczego, który potwierdza KORBANK fakt dokonania zapłaty przez Klienta. W przypadku braku otrzymania potwierdzenia dokonania płatności, KORBANK zastrzega sobie prawo unieważnienia Zamówienia - transakcja zostaje anulowana.
§ 10.
- Z tytułu wniesionej opłaty KORBANK wystawia dowód zakupu (fakturę) i doręcza go na Trwałym nośniku po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunku bankowym KORBANK lub po otrzymaniu przez KORBANK od operatora systemu płatności potwierdzenia dokonania płatności. Zasady wystawiania faktur regulują przepisy prawa podatkowego.
- Wraz z zawarciem Umowy Klient akceptuje dostarczanie mu przez KORBANK faktur w formie elektronicznej.
REALIZACJA UMOWY
§ 11.
- KORBANK zobowiązany jest do dochowania należytej staranności, wynikającej z profesjonalnego charakteru świadczonych Usług, oraz świadczenia Usług o jakości zgodnej z właściwymi normami technicznymi.
- KORBANK dołoży wszelkich starań, aby zapewnić prawidłową i nieprzerwaną realizację Umowy. Czynniki zewnętrzne, pozostające poza kontrolą KORBANK (np. ataki DDoS), mogą powodować wystąpienie błędów oraz Awarii uniemożliwiających lub ograniczających świadczenie Usług. KORBANK podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe działania mające na celu ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń.
- KORBANK zastrzega sobie prawo do przerw w świadczeniu Usługi, nie dłuższych jednorazowo niż 8 godzin, spowodowanych koniecznością przeprowadzenia prac konserwacyjnych. KORBANK będzie przesyłał Klientowi zawiadomienie o planowanych przerwach dłuższych niż 1 godzina na jego adres poczty elektronicznej wskazany w Panelu Klienta.
- Klient ma prawo do korzystania z pomocy bezpośrednio dotyczącej świadczonej Usługi: telefonicznie lub drogą elektroniczną, pod numerem lub adresem poczty elektronicznej podanymi w § 1 ust. 3 Regulaminu, albo za pośrednictwem formularza zamieszczonego na Stronie internetowej.
-
KORBANK będzie informował Klienta będącego Konsumentem o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową oraz dostarcza je Konsumentowi przez czas trwania Usługi. Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji, KORBANK nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, pod warunkiem, że:
- poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
- niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez KORBANK.
- Jeżeli KORBANK będzie dokonywał zmiany Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej, która istotnie i negatywnie wpłynie na dostęp Konsumenta do Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej lub na korzystanie z nich, zobowiązany będzie poinformować Konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na Trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz o prawie, o którym mowa w § 17 ust.1 lit. c Regulaminu.
§ 12.
- KORBANK zastrzega sobie prawo udostępnienia Klientowi, bez dodatkowych opłat, dodatkowych opcji Usług, jak również polepszenia ich parametrów. Realizacja powyższego uprawnienia, jak również zaprzestanie świadczenia dodatkowych opcji Usług, nie wymaga zmiany Umowy, zgody Klienta i nie uprawnia Klienta do rozwiązania Umowy. KORBANK będzie informował Konsumenta o udostępnieniu Konsumentowi dodatkowych opcji Usług oraz o polepszeniach ich parametrów.
- Jeżeli będzie to technicznie możliwe, Strony mogą zgodnie rozszerzyć zakres świadczonych Usług, przed upływem okresu, na jaki została zawarta Umowa. Do zmiany zakresu świadczonych Usług stosuje się odpowiednio zapisy o zawieraniu Umowy. W przypadku zmiany zakresu świadczonych Usług w trakcie okresu rozliczeniowego, skutkujących zmianą wysokości opłat, wynagrodzenie KORBANK za dany okres rozliczeniowy obliczone zostanie proporcjonalnie do korzystania z tych Usług w okresie rozliczeniowym.
§ 13.
-
Klient zobowiązuje się do korzystania z Usług w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów i dla KORBANK oraz do niepodejmowania przy wykorzystaniu Usług działalności naruszającej obowiązujące przepisy prawa, zasady współżycia społecznego oraz porządku publicznego i ustalone zwyczaje. Zabronione jest – w zależności od udostępnionej Usługi – w szczególności:
- działanie powodujące zagrożenie dla stabilności i/lub bezpieczeństwa systemów i infrastruktury KORBANK oraz/lub zakłócenia w korzystaniu ze świadczonych przez KORBANK drogą elektroniczną Usług, w tym między innymi rozpowszechnianie przez Klienta przekazów niechcianych (spam) lub szkodliwego oprogramowania, wykorzystywanie serwera jako serwera pośredniczącego (proxy) lub tunelowanie ruchu, dokonywanie ataków na zasoby innych Klientów, skanowanie sieci KORBANK, spoofing, korzystanie z Usługi w sposób, który obniża wydajność Usług dostarczanych pozostałym Klientom,
- dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym lub w sposób bezprawny, w szczególności rozpowszechnianie lub przechowywanie serwisów o zawartości pornograficznej lub zawierających nielegalne oprogramowanie, a także treści, które mogą być szkodliwe dla małoletnich, promujących lub nawołujących do przemocy seksualnej, tortur i nienawiści, w tym nienawiści rasowej, etnicznej czy narodowej, zagrażających zdrowiu lub życiu człowieka, naruszających prywatność, o charakterze terrorystycznym, naruszających bezpieczeństwo publiczne, ingerujących w postępowania prowadzone przez uprawnione organy władzy publicznej, promujących nielegalne produkty lub naruszających zakaz handlu produktami,
- naruszanie praw jakichkolwiek podmiotów trzecich, w tym również KORBANK, w szczególności praw autorskich, praw własności przemysłowej, tajemnicy przedsiębiorstwa, dóbr osobistych,
- wydobywanie kryptowalut,
- nadawanie nazw konta poczty elektronicznej (aliasu) lub domeny Klienta naruszających prawa osób trzecich.
- W przypadku Klienta niebędącego Konsumentem, postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio także w przypadku, w którym opisane w nim naruszenia powstają poza wolą takiego Klienta, w szczególności gdy ich źródło stanowi serwis internetowy lub konto poczty elektronicznej Klienta. Powyższy zapis nie wyłącza obowiązku Klienta wskazanego w § 15 ust. 4 Regulaminu.
- KORBANK zastrzega sobie prawo do ograniczenia Klienta Usługi hostingowej lub serwera VPS do niższego limitu zasobów w celu zachowania efektywności Usługi dla wszystkich Klientów tych Usług.
- KORBANK informuje, że nie dokonuje ogólnego monitorowania treści/danych jakie są udostępniane przez Klientów przy wykorzystaniu Usług świadczonych przez KORBANK, a w szczególności nie wykorzystuje w takich celach systemu algorytmicznego podejmowania decyzji.
- Konsument ma obowiązek współpracy z KORBANK, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy ewentualny brak zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta.
- W przypadku gdy osoba trzecia wystąpi wobec KORBANK z roszczeniem związanym z naruszeniem przez Klienta zobowiązań określonych w ust. 1 powyżej, Klient jest zobowiązany pokryć poniesioną w związku z tym przez KORBANK szkodę oraz niezbędne i obiektywnie uzasadnione koszty poniesione w związku z obroną interesu KORBANK, przy czym w pierwszej kolejności Klient jest zobowiązany na własny koszt podjąć wszelkie działania i dołożyć wszelkich starań, aby zwolnić KORBANK z roszczeń zgłoszonych wobec KORBANK w związku z powyższymi naruszeniami, tudzież doprowadzić do wstąpienia Klienta w miejsce lub obok KORBANK do toczącego się sporu, o ile będzie to prawnie dopuszczalne. Ponadto w przypadku stwierdzenia naruszenia zakazu z ust. 1, Klient zobowiązuje się pokryć koszty oczyszczenia adresacji IP, powstałe w przypadku wpisania klasy adresowej na czarne listy.
§ 14.
- KORBANK umożliwia każdemu podmiotowi dokonanie zgłoszenia treści, które według podmiotu zgłaszającego stanowią treści nielegalne, a które to treści udostępniane są przy wykorzystaniu usług świadczonych przez KORBANK. Przedmiotowe zgłoszenia mogą być przesyłane drogą elektroniczną na adres kontakt@k.pl lub przez formularz dostępny na Stronie internetowej.
-
Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1 powyżej, powinno zawierać:
- wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że określone informacje stanowią nielegalne treści,
- jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny/-e adres/-y URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju Usługi,
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej, zastępująca decyzję ramową Rady 2004/68/WSiSW,
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- KORBANK bez zbędnej zwłoki powiadomi osobę lub podmiot dokonujący zgłoszenia na podstawie niniejszego paragrafu o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
- KORBANK może zawiesić na rozsądny okres i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia rozpatrywanie zgłoszeń, o których mowa w niniejszym paragrafie, dla osób lub podmiotów, które często dokonują oczywiście bezzasadnych zgłoszeń. KORBANK dokonując oceny częstego składania oczywiście bezzasadnych zgłoszeń bierze pod uwagę następujące kryteria: liczbę bezwzględną oczywiście bezzasadnych zgłoszeń, które zostały odpowiednio dokonane w danym okresie; względny stosunek takiej liczby do całkowitej liczby zgłoszeń odpowiednio dokonanych w danym okresie; ciężar nadużywania, w tym charakter nielegalnych treści, i jego konsekwencje; zamiar zgłaszającego.
§ 15.
- Klient zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy przed osobami trzecimi identyfikatorów umożliwiających dostęp do Usług i Panelu Klienta.
- Klient zobowiązuje się do podjęcia wszelkich niezbędnych czynności w celu zabezpieczenia danych i oprogramowania swojego urządzenia końcowego przed nieuprawnioną ingerencją podmiotów trzecich, w szczególności poprzez stosowanie odpowiednich haseł oraz zainstalowanie i bieżące aktualizowanie oprogramowania zabezpieczającego.
- Domniemywa się, że dyspozycje i oświadczenia złożone przez osoby posługujące się identyfikatorami Klienta umożliwiającymi korzystanie z Usług zostały złożone przez Klienta, chyba że Konsument dochował należytej staranności w zabezpieczeniu dostępu do swojego identyfikatora przed osobami nieuprawnionymi, w tym w szczególności dopełnił obowiązków wskazanych powyżej.
- W przypadku utraty kontroli nad narzędziami pozwalającymi na zarządzanie Usługą, w tym w razie ujawnienia hasła dostępu do Usługi lub Panelu Klienta osobom nieuprawnionym, Klient ma obowiązek niezwłocznie zgłosić ten fakt KORBANK, który jest uprawniony do podjęcia działań mających na celu przywrócenie kontroli nad Usługą.
- Klient jest także zobowiązany do wykonania i przechowywania kopii zapasowej danych, które przetwarza w ramach systemów teleinformatycznych KORBANK, niezależnie od tego, czy KORBANK również tworzy takie kopie. W szczególności przed wygaśnięciem lub rozwiązaniem Umowy oraz przed przystąpieniem do operacji usunięcia, aktualizacji lub reinstalacji Usług, Klient ponosi odpowiedzialność za wykonanie na własną odpowiedzialność wszelkich operacji, takich jak wykonanie kopii zapasowych czy transfer danych, które są niezbędne do zachowania jego danych elektronicznych.
ZAWIESZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI
§ 16.
-
KORBANK jest uprawniony do zawieszenia świadczenia całości lub odpowiedniej części Usługi Klientowi w następujących przypadkach:
- Klient dopuszcza się naruszeń lub nie stosuje się do istotnych postanowień Regulaminu, w szczególności określonych w § 13 ust. 1,
- KORBANK otrzyma urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczonych przez Klienta,
- KORBANK uzyska wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczonych przez Klienta.
- KORBANK zobowiązany jest przed zawieszeniem świadczenia Usługi wezwać Klienta do zaprzestania naruszeń opisanych w ust. 1 lit. a, jeżeli niezwłoczne zawieszenie nie będzie stanowić wyłącznej możliwości zapobieżenia powstaniu istotnych szkód. Ponadto KORBANK zawiadomi Klienta, w przypadku wskazanym w ust. 1 lit. c, o zamiarze uniemożliwienia dostępu do danych.
- Usługi oraz związane z nimi dane są w okresie zawieszenia niedostępne zarówno dla Klienta, jak i osób trzecich.
- Dodatkowo, w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na bezpieczne korzystanie przez Klienta z Usługi (np. atak DDoS lub atak na aplikację Klienta), KORBANK w celu podjęcia odpowiednich działań zapobiegawczych może dokonać czasowej blokady dostępu do Usługi i/lub danych elektronicznych Klienta bądź modyfikacji Usługi w niezbędnym zakresie (w tym modyfikacji treści Klienta, np. zmiana nazwy plików, modyfikacja treści plików, usunięcie plików, ograniczenie zakresu danych objętych kopią zapasową, o ile KORBANK ma obowiązek sporządzania kopii zapasowych), o czym niezwłocznie zawiadomi Klienta. Z uwagi na to, że przedmiotowe działania podejmowane są w interesie Klienta, Klient wyraża na to zgodę i rezygnuje z uprawnienia do zwrotu jakichkolwiek opłat z tego tytułu.
- Zawieszenie świadczenia Usługi nie wyłącza zobowiązania Klienta niebędącego Konsumentem do uiszczenia opłat w wysokości należnej za świadczenie Usługi w okresie zawieszenia.
- Wznowienie świadczenia zawieszonej Usługi następuje nie wcześniej niż po ustaniu przesłanek zawieszenia, na podstawie wniosku Klienta.
-
W przypadku zawieszenia świadczenia Usługi Klientowi, KORBANK zobowiązany jest przekazać temu Klientowi uzasadnienie swojej decyzji, które zawierać będzie:
- wskazanie okresu obowiązywania decyzji,
- fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez osobę trzecią, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego,
- jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane informacje za nielegalne treści,
- jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności informacji z warunkami korzystania z Usługi, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane informacje za niezgodne z tą podstawą,
- jasne i przyjazne informacje na temat przysługujących Klientowi możliwości odwołania się od decyzji, w szczególności w stosownych przypadkach za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów rozpatrywania skarg, pozasądowego rozstrzygania sporów i sądowych środków odwoławczych.
- Obowiązek przekazania Klientowi uzasadnienia decyzji, o którym mowa w ust. 7 powyżej, nie znajduje zastosowania w przypadku, gdy zawieszenie świadczenia Usługi nastąpiło z uwagi na okoliczność, iż Klient udostępniał informacje będące wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości.
ROZWIĄZANIE UMOWY
§ 17.
-
Konsument jest uprawniony do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli KORBANK:
- nie usunie Awarii w ciągu 5 Dni roboczych od dnia zgłoszenia Awarii przez Konsumenta,
- pomimo wezwania i wyznaczenia co najmniej 14-dniowego terminu do zaniechania prowadzenia działań sprzecznych z przepisami prawa albo warunkami Umowy, nadal dopuszcza się naruszeń, których dotyczyło wezwanie,
- wprowadza do Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej zmiany, które istotnie i negatywnie wpływają na dostęp Konsumenta do Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej lub na korzystanie z nich; Konsument może rozwiązać Umowę w niniejszym przypadku w terminie 30 dni licząc od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana; przedmiotowe uprawnienie nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli KORBANK zapewnił Konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej zgodnych z Umową, w stanie niezmienionym.
- Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy wymaga zachowania formy pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej, pod rygorem nieważności.
§ 18.
- KORBANK może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli zachodzą przesłanki zawieszenia świadczenia Usług, określone w § 16 ust. 1 Regulaminu, niezależnie od uprawnienia przysługującego na podstawie ww. § 16. Wymóg dotyczący wezwania Klienta do usunięcia naruszeń, określony w § 16 ust. 2, stosuje się odpowiednio.
- Niezależnie od przyczyny rozwiązania Umowy z Konsumentem, KORBANK zwróci mu należności uiszczone przez niego z góry za Usługi, które nie zostały na jego rzecz zrealizowane wobec rozwiązania Umowy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej rozwiązania. Powyższe nie wyłącza odpowiedzialności Konsumenta wobec KORBANK, jeżeli wynikać ona będzie z warunków Umowy albo przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- W przypadku rozwiązania Umowy przed upływem okresu jej obowiązywania, przez Klienta niebędącego Konsumentem lub przez KORBANK, z przyczyn leżących po stronie Klienta niebędącego Konsumentem, Klientowi niebędącemu Konsumentem nie przysługuje zwrot opłaty za pozostałą część okresu rozliczeniowego, w którym wygasła Umowa.
- W przypadku rozwiązania Umowy przez KORBANK ze skutkiem natychmiastowym, KORBANK zobowiązany jest przekazać Klientowi uzasadnienie swojej decyzji, do którego odpowiednio stosuje § 16 ust. 7 i 8 Regulaminu.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ KORBANK
§ 19.
- KORBANK ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich Usług na zasadach określonych w Regulaminie, Umowie, a także w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności w przepisach Kodeksu cywilnego, a gdy Kupującym jest Konsument – w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego Konsumentem, przysługujących tym osobom na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
-
KORBANK nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich Usług w następujących przypadkach:
- zdarzenia pozostające poza kontrolą KORBANK, takie jak (wyliczenie nie stanowi katalogu zamkniętego) przypadki działania Siły wyższej, działania lub zaniechania osób trzecich, problemy z łącznością z siecią Internet, nieprawidłowe działanie sieci Internet, blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta, nieprawidłowe działanie lub niewłaściwe użycie Urządzenia końcowego, oprogramowania czy aplikacji, modyfikacje przeprowadzone przez Klienta na Usługach i mające wpływ na możliwość KORBANK zarządzania lub przywracania Usług,
- niewywiązania się Klienta z zobowiązań nałożonych na niego niniejszym Regulaminem (w szczególności brak współpracy przy usuwaniu Awarii),
- korzystanie z Usług przez Klienta w sposób niezgodny z Regulaminem lub Specyfikacją Usługi, w tym nieprawidłowe korzystanie z Panelu Klienta,
- niewłaściwe zabezpieczenie przez Klienta Urządzenia końcowego przed działaniami niepożądanymi, np. niski stopień zabezpieczeń antywirusowych, brak firewalla, brak aktualizacji,
- planowe prace konserwacyjne,
- zawieszenie świadczenia Usług, zgodnie z postanowieniami § 16 Regulaminu,
- działania hakerskie lub piractwo komputerowe.
-
Niezależnie od postanowień ust. 3 powyżej, KORBANK nie ponosi odpowiedzialności za:
- szkody pośrednie Klienta, w szczególności utracone korzyści, utratę klientów, szkody wizerunkowe,
- szkody związane z utratą lub modyfikacją całości lub części danych elektronicznych Klienta,
- nielegalne treści używane lub wykorzystywane przez Klienta z poziomu Usług,
- uszkodzenia systemów, aplikacji i innych elementów zainstalowanych przez Klienta w systemie teleinformatycznym KORBANK,
- nieadekwatność Usług do potrzeb Klienta,
- zdarzenia zagrażające bezpieczeństwu związane z korzystaniem z sieci Internet przez Klienta, w szczególności w przypadku utraty, zmiany, zniszczenia, ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych lub informacji Klienta.
- Odpowiedzialność KORBANK z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy jest ograniczona do wysokości straty rzeczywistej, a zarazem nie może przekroczyć kwoty obliczonej według wzoru (1 / ilość dni w okresie rozliczeniowym) * opłata uiszczona na rzecz KORBANK w okresie rozliczeniowym, w którym nastąpiło zdarzenie powodujące szkodę, za każdy dzień, w którym zdarzenie to trwało. Powyższego ograniczenia nie stosuje się w przypadku, gdy Klientem jest Konsument.
- KORBANK ma prawo odmówić doprowadzenia Usługi do stanu zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie to będzie niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów dla KORBANK.
§ 20.
- Klient jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić KORBANK o stwierdzonej Awarii.
- Informacja o statusie Usługi, w tym Awarii, znajduje się na Stronie Internetowej https://sla.k.pl/.
- Usunięcie Awarii powinno nastąpić nie później niż w ciągu 2 Dni roboczych od momentu zgłoszenia. O ile Awaria nie jest możliwa do usunięcia w ciągu 2 Dni roboczych od jej zgłoszenia, KORBANK określi termin jej usunięcia i przekaże tę informację Klientowi.
- Za każdy dzień, w którym wystąpiła Awaria, Konsumentowi przysługuje uprawnienie do żądania zwrotu proporcjonalnej części opłaty należnej za ten dzień świadczenia Usługi objętej Awarią.
- W sytuacji określonej w ust. 3 Konsumentowi przysługuje dodatkowo uprawnienie do żądania odszkodowania w formie kary umownej, w wysokości równej proporcjonalnej części opłaty należnej za ten dzień świadczenia Usługi objętej Awarią, za każdy dzień tej Awarii.
- Do okresu, za który obniża się opłatę oraz za który Konsumentowi przysługuje kara umowna, nie wlicza się czasu, w którym usunięcie Awarii nie było możliwe z przyczyn leżących po stronie Konsumenta.
- Obniżenie opłaty oraz wypłata kary umownej następuje na wniosek Konsumenta.
- Zgłoszenia serwisowe dotyczące kwestii technicznych, Klienci mogą składać za pośrednictwem Panelu Klienta lub danych kontaktowych KORBANK, o których mowa w § 1 ust. 3 Regulaminu.
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
§ 21.
- Klienci mogą składać reklamacje dotyczące niedotrzymania z winy KORBANK określonego w Umowie terminu rozpoczęcia świadczenia Usługi, niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi lub nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia Usługi.
- Reklamacje Klient powinien kierować do KORBANK za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w § 1 ust. 3 Regulaminu.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis przedmiotu reklamacji, okoliczności (w tym datę i/lub okres trwania nieprawidłowości) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, żądanie Klienta oraz podpis Klienta, w przypadku składania reklamacji w formie pisemnej. Na żądanie KORBANK Klient zobowiązany jest udzielić KORBANK dodatkowych informacji, które są niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, a w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego na uzupełnienie terminu, reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
- KORBANK ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania, a jeżeli Klientem jest Konsument - nie później niż w terminie 14 dni. Okresu uzupełnienia reklamacji przez Klienta nie wlicza się do terminu jej rozpatrzenia. Jeżeli Klientem jest Konsument, a KORBANK nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest Klientowi w postaci elektronicznej na adres poczty elektronicznej albo w formie pisemnej na adres korespondencyjny podany w reklamacji (jeśli był podany).
-
Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
- powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
- organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
- Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej,
- Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow).
- Dodatkowo pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
DANE OSOBOWE
§ 22.
- KORBANK informuje – w związku z obowiązkami wynikającymi z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 26 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”) oraz wynikającymi z ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych – że jest Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Strony internetowej.
- KORBANK stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne by dane osobowe Klientów były bezpieczne, w tym zabezpiecza dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, ich utratą lub zniszczeniem. W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych Klientów zostały wdrożone odpowiednie zabezpieczenia personalne, organizacyjne, techniczne (informatyczne) i fizyczne.
- Uzyskanie informacji o procesach przetwarzania danych osobowych możliwe jest poprzez kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w formie elektronicznej: iod@korbank.pl lub pisemnej: Inspektor Ochrony Danych KORBANK S.A., ul. Fabryczna 16K, 53-609 Wrocław.
- Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach: wykonanie Umowy, w tym realizacja wszelkich czynności oraz procesów w zakresie obsługi organizacyjno-administracyjnej, finansowej i prawnej; wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na KORBANK, wynikającego z przepisów podatkowych i rachunkowych oraz praw konsumenta; prawnie uzasadnione interesy KORBANK, a mianowicie: podejmowanie kontaktu z Klientem, w tym udzielanie odpowiedzi na zapytania, reklamacje; dochodzenie i obrona przed ewentualnymi roszczeniami, analiza sposobu korzystania i poruszania się po Stronie internetowej w celach analitycznych; informowanie o ofertach KORBANK i jego partnerów oraz dostarczanie newslettera.
-
Klient ma możliwość wpływu na zakres przetwarzania dotyczących go danych osobowych poprzez:
- wybór świadczonych na jego rzecz Usług,
- podjęcie decyzji o podaniu KORBANK danych oznaczonych jako dobrowolne,
- podjęcie decyzji o założeniu lub usunięciu Panelu Klienta,
- wykonywanie przysługujących Klientowi praw określonych w art. 15-22 RODO,
- dobrowolne wyrażanie lub cofanie zgody na przetwarzanie danych w celach, w których przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody Klienta.
- Szczegółowe informacje dotyczące zasad i procedur związanych z przetwarzaniem danych osobowych KORBANK udostępnia w aktualnej Polityce Prywatności dostępnej na Stronie internetowej.
- W stosunku do danych osobowych Klienta nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz dane te nie są profilowane.
- Jeżeli Klient zamierza wykorzystywać udostępnione mu zasoby do przetwarzania danych osobowych w roli administratora danych osobowych (w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO) lub podmiotu przetwarzającego (w rozumieniu art. 4 pkt 8. RODO), w szczególności w zakresie ich zapisania w formacie cyfrowym i przechowywania w ramach udostępnionego przez KORBANK systemu informatycznego, wówczas zobowiązany jest niezwłocznie zawrzeć z KORBANK umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. KORBANK umożliwia zawarcie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w sposób elektroniczny.
POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
§ 23.
- W przypadku Umów zawieranych na czas oznaczony, przez cały okres obowiązywania takiej Umowy stosuje się warunki obowiązujące w dniu jej zawarcia. KORBANK może wydawać i publikować na Stronie internetowej nowy Regulamin lub Specyfikacje Usługi, jednakże będą one stosowane wyłącznie do przyszłych Umów na czas oznaczony.
- Z zastrzeżeniem postanowień szczególnych, podany w Panelu Klienta adres poczty elektronicznej Klienta stanowić będzie drogę porozumiewania się przez KORBANK z Klientem, w szczególności w sprawach zgłoszeń serwisowych, informowania o zaległościach Klienta oraz o Usługach, w tym technicznych warunkach ich świadczenia. Klient może kontaktować się z KORBANK za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w § 1 ust. 3 Regulaminu.
- Strony zobowiązane są w trakcie obowiązywania Umowy do wzajemnego informowania o każdej zmianie adresu lub innych danych kontaktowych, w terminie 7 dni od daty zaistnienia tych zmian. W przypadku zaniechania aktualizacji danych, korespondencję kierowaną na ostatni znany Stronie adres uważa się za skutecznie doręczoną. Informacja o powyższych zmianach nie stanowi zmiany warunków Umowy ani Regulaminu.
- Klient niebędący Konsumentem upoważnia nieodpłatnie KORBANK do publikacji nazwy, logo oraz adresów elektronicznych takiego Klienta na liście referencyjnej KORBANK znajdującej się na Stronie internetowej. Jednocześnie Klient niebędący Konsumentem oświadcza, że posiada prawa do logo, pozwalające mu na upoważnienie KORBANK do jego publikacji.
- Za zgodą KORBANK Klient może przenieść prawa i obowiązki wynikające z Umowy na osobę trzecią, która spełnia wymogi określone w Regulaminie, przy odpowiednim zastosowaniu postanowień Regulaminu o zawieraniu Umów. KORBANK może uzależnić udzielenie zgody na przeniesienie praw i obowiązków wynikających z Umowy w szczególności od wykonania przez Klienta wszystkich zobowiązań wobec KORBANK.
- KORBANK uprawniony jest do przeniesienia swoich praw i obowiązków wynikających z Umowy na podmiot powiązany z nim kapitałowo lub osobowo, bez uzyskania osobnej zgody Klienta niebędącego Konsumentem.
- KORBANK uprawniony jest, z dniem wygaśnięcia Umowy, do likwidacji danych elektronicznych Klienta niebędącego Konsumentem, znajdujących się w posiadaniu KORBANK. Klient chcąc zachować dane zobowiązany jest przed wygaśnięciem Umowy do ich zapisania na innym nośniku lub innego ich zabezpieczenia we własnym zakresie. W przypadku danych Klienta będącego Konsumentem zastosowanie znajdują przepisy ustawy o prawach konsumenta, a mianowicie KORBANK udostępnia Konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, treści wytworzone lub dostarczone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe i z wyjątkiem treści wyłączonych w art. 43o ust. 2 ww. ustawy. Zastrzega się jednocześnie, że dane elektroniczne Konsumenta (inne niż dane osobowe) przechowywane będą przez KORBANK przez 7 dni licząc od daty wygaśnięcia obowiązującej go Umowy.
- Strona internetowa i jej zawartość chroniona jest prawem autorskim i prawem własności intelektualnej. Wszelkie prawa nieprzyznane Klientowi wprost na mocy postanowień Regulaminu są zastrzeżone. W szczególności wszystkie nazwy własne, logotypy, projekty graficzne, formularze, filmy, teksty, zdjęcia, skrypty, kody źródłowe, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami zastrzeżonymi i należą do KORBANK lub dostawców Produktów Podmiotów Zewnętrznych. Klienci mogą korzystać z utworów oraz baz danych zawartych na Stronie internetowej jedynie w zakresie dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Poza określonymi w ww. przepisach przypadkami zabronione są dokonywane w celach komercyjnych, bez uprzedniej pisemnej zgody KORBANK: pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie, dystrybuowanie lub przechowywanie części lub całości zawartości Strony internetowej, o ile nie zastrzeżono inaczej w Regulaminie.
- KORBANK nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
- KORBANK ustanawia punkt kontaktowy, który umożliwia organom państw członkowskich UE, Komisji UE oraz Radzie Usług Cyfrowych prowadzenie z nim bezpośredniej komunikacji elektronicznej w sprawach związanych z realizacją obowiązków wynikających z Aktu o usługach cyfrowych. Przedmiotowa komunikacja może odbywać się poprzez adres poczty elektronicznej kontakt@k.pl lub formularz dostępny na Stronie internetowej. Komunikacja prowadzona w ramach punktu kontaktowego prowadzona jest w języku polskim albo języku angielskim.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 24.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między KORBANK i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby KORBANK, z zastrzeżeniem, że sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między KORBANK i Konsumentem będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 05 marca 2025 r.
ZAŁĄCZNIK DO REGULAMINU ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ K.PL
POUCZENIE DLA KONSUMENTÓW O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Mają Państwo prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo doręczone osobiście, wysłane pocztą lub drogą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który stanowi załącznik do niniejszego pouczenia lub załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
Podajemy nasze dane kontaktowe: KORBANK S.A., ul. Fabryczna 16K, 53-609 Wrocław; kontakt@k.pl
Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, by wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
W przypadku przesłania przez Państwa oświadczenia drogą elektroniczną, niezwłocznie prześlemy Państwu na podany adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Skutki odstąpienia od Umowy są następujące:
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowę uważa się za niezawartą i zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w żadnym przypadku nie poniosą Państwo opłat w związku z tym zwrotem.
Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.
PRZYKŁADOWY FORMULARZ OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
(imię i nazwisko Konsumenta) (miejscowość, data)
(adres Konsumenta)
KORBANK S.A.
ul. Fabryczna 16K, 53-609 Wrocław
kontakt@k.pl
Oświadczam, że odstępuję od umowy zawartej na odległość w dniu ,
dotyczącej świadczenia następującej usługi drogą elektroniczną: ,
nr zamówienia , za cenę .
Poniżej podaję numer rachunku bankowego i dane do zwrotu płatności:
(Podpis Konsumenta)